مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 11:302020-07-07سياسي

برای استاد سفرهای رؤیایی و شگفت انگیز


من چند سال پیش با مردی آشنا شدم که آدم ها را به هزینه و مسئولیت خود به سفرهای رؤیایی و شگفت انگیز می برد و در سفر با سخاوت بسیار همه امکانات فرح و شادمانی و حظ و بهره مادی و معنوی را فراهم می آورد.

- یادداشت سید علیرضا مهرداد، راوی و نویسنده دفاع مقدس درباره آثار سعید تشکری می خوانید: انسان مسافر است؛ هم به اعتبار اینکه از جایی آمده است و اینجا وطنش نیست و هم به اعتبار اینکه باید برود.

  در میان این ماندن و رفتن باز هم مسافر است، اصلاً او را مسافر آفریده اند.

  ابتدای سفرش فَإِذا سَوَّیْتُهُ وَ نَفَخْتُ فیهِ مِنْ رُوحی بود که از عالم خاک به جنت جان آمد و این سفر اولش بود، آن گاه به فرمان قَالَ اِهبِطُوا از عالم بالا به دنیای دَنی سفر کرد، سفری پُرماجرا و پُرحادثه که هنوز هم نَقل محافل و مجالس عرفانی و ادبی است.

  در عالم خاک نیز از نسلی به نسلی، از نطفه به علقه و از علقه به مضغه و تا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ سفر کرد، بعد از آن نیز در همین عالم خاک، شغلش سفر شد؛ آنان که به راه عرفان رفتند و راه های بازگشت به عالم بالا و وطن معهود را جستجو کردند دست به اسفار اربعه زدند، سفر از خلق به حق من الخلق الی الحق و سفر بالحق فی الخلق ، با خدا و درباره خدا و سفر من الحق الی الخلق بالحق مسافرت از خدا تا مردم با خدا و سفر فی الخلق بالحق در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای استاد سفرهای رؤیایی و شگفت انگیز

برای استاد سفرهای رؤیایی و شگفت انگیز