مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 11:202020-07-07فرهنگي

احیای آلاچیق بافی در سپیدان فارس


مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سپیدان گفت: هنر آلاچیق بافی، احیا شده و برای رونق بخشیدن به آن تلاش می کنیم.

- کریم ناصری برشنه، سه شنبه 17 تیر به خبرنگاران گفت: آلاچیق بافی از هنرهای اصیل در حوزه صنایع دستی ست که سالها فراموش شده بود.

او، با بیان اینکه احیای این هنر اصیل، با برنامه ریزی میراث فرهنگی انجام شد، گفت: اکنون در تلاش هستیم که این هنر را رونق بخشیم.

ناصری برشنه گفت: بوم گردی بویاق در شهرستان سپیدان که از اقامتگاه های بوم گردی عشایری فعال است، با حمایت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سپیدان اقدام به برگزاری دوره های کامل و کارگاه های کوتاه مدت آموزش آلاچیق بافی کرده است.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان سپیدان ادامه داد: آموزش اصولی مراحل این هنر صنایع دستی زیر نظر محمد حیاتی یکی از معدود استادهای این صنعت فراموش شده، انجام می شود.

ناصری برشنه ادامه داد: عشایر در گذشته، نیازهای خود، شامل سرپناه و خوراک و پوشاک را بی واسطه از طبیعت می گرفتند، اما در این سال ها خصلت مولد بودن و سازگاری با محیط در زندگی این مردم سخت کوش و هنرمند کم رنگ شده است.

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سپیدان در استان فارس گفت: آلاچیق یا نی چیت دیواره ای از نی و ترکه های باریک است که با بند سیاهی از مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای آلاچیق بافی در سپیدان فارس

احیای آلاچیق بافی در سپیدان فارس