مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 07:352020-07-07اقتصادي

سدی برای کنترل رواناب های فصلی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی


مدیرعامل آب منطقه ای بوشهر عنوان کرد: سد ارغون در شهرستان دشتستان با پیشرفت فیزیکی 85 درصد، قابلیت آبگیری در بارندگی های سال جاری را دارد.

- ایسنا/بوشهر مدیرعامل آب منطقه ای بوشهر عنوان کرد: سد ارغون در شهرستان دشتستان با پیشرفت فیزیکی 85 درصد، قابلیت آبگیری در بارندگی های سال جاری را دارد.

علی محمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم شرکت آب منطقه ای بوشهر در حوزه تامین آب، اتکا به منابع داخلی از جمله شیرین سازی آب دریا و مهار رواناب های فصلی جهت تامین نیازهای استان به ویژه مصارف شرب است.

وی افزود: در همین راستا علاوه بر تخصیص و جانمایی 16 آبشیرینکن در سراسر پهنه ی استان بوشهر، چندین سد کوچک و بزرگ نیز جهت تامین آب شرب استان در حال ساخت می باشد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با اشاره به احجام سدهای مذکور گفت: سد باغان با حجم مخزن 32 میلیون مترمکعب، سد اخند با حجم مخزن 2 میلیون مترمکعب و سد ارغون با حجم مخزن 1.

8 میلیون مترمکعب از جمله سدهای با تخصیص شرب می باشند.

وی افزود: همچنین سد تنگ ارم نیز با حجم مخزن 4 میلیون متر مکعب در سال 1397 به بهره برداری رسید که تا افق 20 ساله، تامین آب شرب پایدار منطقه را بر عهده خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدی برای کنترل رواناب های فصلی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی

سدی برای کنترل رواناب های فصلی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی