مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 05:252020-07-07پزشكي

اهدای اعضای 40 بیمار مرگ مغزی در کردستان/مرگ هایی که زندگی می آفرینند


صدیق جدیدالاسلامی در گفت و گو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به لزوم نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو اظهار کرد: زیربنای همه مشکلات پیوند اعضاء مشکلات فرهنگی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با وجود پیشرفت های حاصله در زمینه نهادینه سازی فرهنگ اهدای عضو در کشور، همچنان اعضای سالم بسیاری از بیماران مرگ مغزی سالانه در خاک مدفون می شود و این در حالی است که بسیاری از افراد نیازمند پیوند عضو به دلیل نبود عضو پیوندی فوت می کنند.

وی عمده ترین دلیل عدم رضایت خانواده ها به پیوند اعضای بستگان را ترس از سرزنش دیگران، باورهای مذهبی و ترس از مثله( قطعه قطعه کردن عضو) نام برد.

اهدای نفس با صدور یک کارت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه کارت اهدای عضو جنبه قانونی ندارد بلکه این کارت جنبه فرهنگی دارد، گفت: با توجه به اینکه آمار مراجعه کنندگان برای اخذ کارت اهدای عضو در چندین سال اخیر افزایش یافته است، اما عمده ترین مشکل، عدم اطلاع خانواده از نیت فرد است و این روند کار را به تاخیر می اندازد.

جدیدالاسلامی اضافه کرد: افراد متقاضی اهدای عضو با مراجعه به سایت انجمن اهدای عضو ایرانیان بعد از طی مراحل و ثبت نام کارتی برای آنها صادر می شود که در صورت مرگ مغزی به محض وارد کردن کد ملی به سیستم کامپیوتری رضایت وی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای اعضای 40 بیمار مرگ مغزی در کردستان/مرگ هایی که زندگی می آفرینند

اهدای اعضای 40 بیمار مرگ مغزی در کردستان/مرگ هایی که زندگی می آفرینند