مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 04:352020-07-07اقتصادي

برداشت غیرقانونی سیست آرتمیا/نظارت ها کافی نیست


رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور از برداشت و قاچاق غیرقانونی سیست آرتمیا در دریاچه ارومیه طی سالهای اخیر و کافی نبودن نظارت ها برای صیانت از ذخایر این جانور باارزش خبر داد.

- علی نکویی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با بهبود نسبی دریاچه و کاهش شوری آب دریاچه ارومیه آرتمیا امسال به مرحله شکوفایی رسیده است افزود: در سال 98 در هر لیتر 4 تا 12 عدد سیست آرتمیا داشتیم اما امسال این میزان به بیش از 180 تا 500 عدد در هر لیتر رسیده است.

وی از سیست آرتمیا به عنوان گنجینه و خزانه ژنتیکی آن نام برد و اظهارکرد: از سال 98 هشدارهای جدی نسبت به برداشت و قاچاق سیست آرتمیا توسط عده ای سودجو را اعلام کرده ایم اما با توجه به وسعت بیش از پنج هزار کیلومترمربعی دریاچه امکان نظارت کامل وجود ندارد.

نکویی فرد با بیان اینکه برداشت سیست آرتمیا باید علمی و اصولی صورت گیرد عنوان کرد: این در حالی است که عده ای سودجو بدون علم و روند نگهداری سیست آرتمیا اقدام به برداشت فله ای کرده و در اماکن نامناسب نگهداری می کنند که با این شرایط سیست خراب شده و هیچ ارزش اقتصادی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه برداشت آرتمیا از دریاچه ارومیه نیازمند رعایت اصول پژوهش محور زیر نظر مراجع علمی و دانشگاهی است گفت: تنها 10 درصد از آرتمیای این دریاچه در صورت فرآوری نیاز کشور به و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت غیرقانونی سیست آرتمیا/نظارت ها کافی نیست

برداشت غیرقانونی سیست آرتمیا/نظارت ها کافی نیست