مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 19:302020-07-06سياسي

میراث فرهنگی با احیای باغ موزه و باغستان در قزوین موافق است


مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: با احیای باغستان و باغ موزه در قزوین موافقیم و ضمن ممانعت از ساخت و ساز در باغستان از میراث ارزشمند تاریخی خود به شدت صیانت می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جلسه شورای حفظ بیت المال دوشنبه شب به ریاست حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان در دادسرای قزوین برگزار شد.

علیرضا خزایلی در این جلسه اظهار داشت: در اراضی موسوم به عظیم زاده که در باغستان سنتی قزوین قرار دارد قرار است طرحی اجرا شود که رویکرد ما احیای باغستان است تا از این میراث ارزشمند صیانت شود.

وی اضافه کرد: تجربه گذشته نشان می دهد در خیابان شهدا وقتی دو نما اجرا شد شاهد استقبال مردم و رونق اقتصادی منطقه بودیم و در ادامه فعالیت ها باید از این رویکرد استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین تصریح کرد: باغستان به عنوان یک میراث جهانی با ارزش برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است که همه سیاست گذاری ها باید با هدف حفظ و صیانت از باغستان باشد.

خزائلی یادآور شد: هر طرحی که قرار است در باغستان اجرا شود باید با رویکرد حفظ اکولوژی، آب و خاک باشد تا این میراث برای آیندگان به یادگار بماند.

وی افزود: محدوده اجرای طرح حدود 30 هکتار باغستان است که 15 هکتار آن برای مسکونی تفکیک شده و بقیه باغستان است که بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث فرهنگی با احیای باغ موزه و باغستان در قزوین موافق است

میراث فرهنگی با احیای باغ موزه و باغستان در قزوین موافق است