مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 13:552020-07-06اقتصادي

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در استان مرکزی آغاز شد


معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: امروز طرح پیشگیری از تنبلی چشم همزمان با سراسر کشور در بهزیستی استان مرکزی آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهناز سالاروند روز دوشنبه با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم از امروز به صورت رسمی در استان مرکزی آغاز شد، گفت: شایع ترین علل نابینایی و کم بینایی خفیف تا شدید در افراد زیر 20 سال تنبلی چشم است که با اجرای این طرح می توان از این امر جلوگیری شود.

وی ادامه داد: به منظور کاهش شیوع و بروز اختلالات نابینایی و کم بینایی در کودکان 6-3 سال برنامه کشوری غربالگری و تشخیص زودرس آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر اوج گیری کرونا در نیمه دوم سال این برنامه از تاریخ 15 تیر تا پایان مهرماه سال جاری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سراسر استان اجرا خواهد شد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی افزود: سال گذشته در این برنامه 56 هزار و 777 کودک مورد غربال واقع شدند که از این تعداد 2 هزار و 897 کودک به سطح دوم ارجاع شده و تعداد یک هزار و 546 کودک بیمار شناسایی شدند.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در سال جاری حدود 60 هزار کودک در 237 پایگاه سنجش بینایی از قبیل از مهدکودک ها، خانه های بهداشت و مجتمع های بهزیستی در استان تحت پوشش این برنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در استان مرکزی آغاز شد

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در استان مرکزی آغاز شد