مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 11:352020-07-06بين الملل

حضور کشتی های چینی در آب های سرزمینی ژاپن


بنا بر اعلام گارد ساحلی ژاپن، دو کشتی گارد ساحلی چین، آب های سرزمینی ژاپن را در نزدیکی مجمع الجزایر مورد مناقشه سنکاکو در دریای چین شرقی – پس از زدن رکورد طولانی ترین زمان حضور در آنجا- ترک کردند.

- بنا بر اعلام گارد ساحلی ژاپن، دو کشتی گارد ساحلی چین، آب های سرزمینی ژاپن را در نزدیکی مجمع الجزایر مورد مناقشه "سنکاکو" در دریای چین شرقی – پس از زدن رکورد طولانی ترین زمان حضور در آنجا- ترک کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ژاپن تایمز ، دو کشتی مذکور به مدت 39 ساعت و 23 دقیقه- پس از وارد شدن به قلمروی ژاپن در حدود ساعت 2 و 25 دقیقه بامداد شنبه-، در آب های نزدیک سنکاکو که چین نیز مدعی مالکیت آن هاست، باقی ماندند.

این مقدار، طولانی ترین مدت زمان نسبت به رکورد 30 ساعت و 17 دقیقه بود که کشتی های دولتی چین روز جمعه ثبت کردند؛ طولانی ترین مدت زمان توقف از سپتامبر 2012 که ژاپن این مجمع الجزایر را تحت کنترل دولت خود درآورده است.

گارد ساحلی ژاپن از کشتی های چینی خواسته بود به یک قایق ماهی گیری ژاپنی نزدیک نشده و فوراً آب های تحت قلمروی این کشور را ترک کنند.

اواخر ماه گذشته، چین از شهرداری یک جزیره ژاپنی بابت داشتن اقتدار دولتی در مجمع الجزایر مورد مناقشه و تلاش برای تغییر نام منطقه ای تحت پوشش جزایر سنکاکو، انتقاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور کشتی های چینی در آب های سرزمینی ژاپن

حضور کشتی های چینی در آب های سرزمینی ژاپن