مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 09:202020-07-06اقتصادي

مصرف آب در تبریز 30 درصد افزایش داشته است/ لزوم مصرف منطقی آب


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش 30 درصدی مصرف آب در تبریز بر لزوم مصرف منطقی آب در استان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یوسف غفارزاده ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت منابع آبی در کشور گفت: میزان بارش در کشور ایران، یک سوم میانگین بارش در جهان است و از سوی دیگر، میانگین مصرف آب شرب در جهان 140 لیتر در شبانه روز بوده که این میزان در ایران به 250 لیتر رسیده که بدین ترتیب، مصرف آب شرب در کشور دو برابر میانگین جهانی است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در میزان بهره وری به خصوص در بخش کشاورزی در کشور ایران، یک چهارم میانگین جهانی است که بدین ترتیب باید به دنبال مصرف درست آب بوده و در منابع آب بازنگری داشته باشیم.

افزایش 30 درصدی مصرف آب غفارزاده با بیان اینکه همگی باید به دنبال مدیریت مصرف بوده و با میزان آب کم، بیشترین بهره وری را داشته باشیم، گفت: مشکل تأمین آب شرب به خصوص پس از شیوع بیماری کرونا شکل جدیدی یافته چرا که در این ایام شاهد افزایش 30 درصدی مصرف آب بین مردم هستیم که با توجه به ظرفیت معین تأمین آب شرب، قطعاً مشکل بزرگی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

وی افزود: اگر تلاش کنیم تا مصرف معقول داشته باشیم، قطعی آب در هیچ کجا اتفاق نخواهد افتاد چرا که ظرفیت ها به شکل منطقی در نظر گرفته ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف آب در تبریز 30 درصد افزایش داشته است/ لزوم مصرف منطقی آب

مصرف آب در تبریز 30 درصد افزایش داشته است/ لزوم مصرف منطقی آب