مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 08:102020-07-06پزشكي

ماسک؛ موثرترین راه پیشگیری از کرونا


فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه ماسک در صورت استفاده صحیح و مناسب، می‌تواند در صورت ناقل بودن فرد، از بیمار شدن دیگران جلوگیری کند، گفت: استفاده از ماسک ضروری‌ترین و موثرترین راه پیشگیری از کروناست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ایلاد علوی درباره ضرورت استفاده از ماسک اظهار کرد: با توجه به این که برد ذرات ویروس کرونا ممکن است به یک تا دو متر برسد، مهم‌ترین کارکرد ماسک‌ها پیشگیری از ورود قطرات تنفسی و ویروسی از فردی به فرد دیگر است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله مناسب می‌تواند از مبتلا شدن به کرونا و انتقال آن به سایرین تا میزان قابل توجهی بکاهد، افزود: ماسک باید به طور کامل دهان و بینی را بپوشاند.

علوی اظهار کرد: به صورت کلی بیشترین افرادی که باعث انتقال بیماری می‌شوند، افراد علامت‌دار هستند، ولی افراد بدون علامت هم می‌توانند بیماری را به دیگران انتقال دهند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک توسط افراد مشکوک به بیماری کرونا توصیه کرد: اگر از فردی که مبتلا به ویروس کووید 19 شده و یا حتی مشکوک به ابتلاست مراقبت می‌کنید، حتما از ماسک استفاده کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک؛ موثرترین راه پیشگیری از کرونا

ماسک؛ موثرترین راه پیشگیری از کرونا