مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 06:052020-07-06اقتصادي

توقف صادرات کشمش خلیل ‎آباد بر اثر شیوع ویروس کرونا


مدیر جهاد کشاورزی خلیل‎ آباد گفت: در سال جاری نه تنها خرید توافقی کشمش صورت نگرفت بلکه از سویی با شیوع ویروس کرونا حتی صادرات این محصول نیز متوقف شد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خلیل‎ آباد گفت: در سال جاری نه تنها خرید توافقی کشمش صورت نگرفت بلکه از سویی با شیوع ویروس کرونا حتی صادرات این محصول نیز متوقف شد.

محمود شبان در گفت‎وگو با ایسنا با بیان اینکه تولیدکنندگان کشمش تقریباً وضعیت مطلوبی ندارند، سطح زیر کشت باغات انگور شهرستان را 5700 هکتار اعلام نمود و اظهار کرد: سالیانه به طور متوسط عملکرد باغات انگور 22 تن است.

وی مطرح کرد: سالانه حدود 20 تا 30 هزار تن کشمش در شهرستان تولید می ‏شود که 100 درصد کشمش طلایی و 20 تا 25 درصد کشمش سبز صادر می شود و بقیه مصرف داخلی دارد.

کشمشی که اکنون در دست تولیدکننده باقی مانده حدود یک هزار و 500 تن از انواع کشمش است که اگر شیوع ویروس کرونا نبود، پایان سال گذشته و ابتدای امسال این مقدار هم صادر می شد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد عامل اصلی در افت قیمت بازار را بحران بیماری کرونا و کندی صادرات عنوان کرد و افزود: در نبود یک تعاونی قوی، دلالان جولان می دهند که این موضوع مختص تولید و بازار کشمش نیست و در همه بازارها وجود دارد به ویژه وقتی سازمان تعاون روستایی در زمینه خرید توافقی کشمش وارد نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف صادرات کشمش خلیل ‎آباد بر اثر شیوع ویروس کرونا

توقف صادرات کشمش خلیل ‎آباد بر اثر شیوع ویروس کرونا