مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 05:252020-07-06سياسي

معبد آناهیتا می تواند ثبت جهانی شود؟


معبد تاریخی آناهیتا با دارا بودن شاخصه های مورد نیاز یک اثر برای ثبت جهانی شدن، این قابلیت را دارد که ثبت جهانی شود.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا گفت: معبد تاریخی آناهیتا با دارا بودن شاخصه های مورد نیاز یک اثر برای ثبت جهانی شدن، این قابلیت را دارد که ثبت جهانی شود.

مرتضی گراوند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به راه اندازی پویش هایی برای ثبت جهانی معبد آناهیتا از چندسال پیش، اظهار کرد: از سال 1395 که پایگاه ملی معبد تاریخی آناهیتا مجددا راه اندازی شد، پویش هایی نیز برای ثبت جهانی این اثر توسط علاقمندان به آن شکل گرفت.

وی در پاسخ به اینکه آیا معبد آناهیتا این قابلیت را دارد که به ثبت جهانی برسد، گفت: سازمان یونسکو برای اینکه اثری به ثبت جهانی برسد، 10 آیتم در نظر گرفته که از این تعداد شش آیتم مربوط به بناهای تاریخی و چهار آیتم هم مربوط به مناظر طبیعی و میراث معنوی است.

طبق قوانین سازمان یونسگو اگر یک بنای تاریخی یکی از شش آیتم مورد نظر را داشته باشد این قابلیت را دارد که به ثبت جهانی برسد که معبد آناهیتا دو ویژگی از شش آیتم مورد نظر را داشته و می تواند در فهرست آثار ثبت جهانی قرار بگیرد.

مدیرپایگاه ملی آناهیتا قرارگیری این معبد در مسیر جاده ابریشم را یکی از این ویژگی ها دانست و افزود: همچنین ساختار معماری، سبک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معبد آناهیتا می تواند ثبت جهانی شود؟

معبد آناهیتا می تواند ثبت جهانی شود؟