مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 04:352020-07-06پزشكي

انجام نخستین عمل جراحی «کیست پانکراس» در همدان


متخصص جراحی عمومی و عروق بیمارستان آتیه همدان از انجام عمل کیست بزرگ پانکراس برای نخستین بار در بیمارستان آتیه همدان خبر داد.

- ایسنا/همدان متخصص جراحی عمومی و عروق بیمارستان آتیه همدان از انجام عمل کیست بزرگ پانکراس برای نخستین بار در بیمارستان آتیه همدان خبر داد.

دکتر امیر اسدلو در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی التهاب لوزالمعده، سنگ کیسه صفرا بوده است، افزود: بیمار به علت سابقه التهاب لوزالمعده چندین بار بستری شده بود و با توجه به اینکه علت اصلی التهاب لوزالمعده سنگ کیسه صفراست، باید کیسه صفرا را خارج می کردیم اما بیمار عارضه سودوکیست پانکراس(کیست های کاذب لوزالمعده) پیدا کرده بود.

وی با اشاره به وجود چندین روش برای عمل کیست های کاذب لوزالمعده تصریح کرد: آندوسکوپی یکی از روش های انتخابی عمل کیست های کاذب لوزالمعده است اما به علت نبود امکانات و متخصص آندوسکوپی در همدان بیماران معمولاً به تهران یا شهرهای بزرگ دیگر مراجعه می کردند.

اسدلو با بیان اینکه روش آندوسکوپی در همدان انجام نمی شود، یادآور شد: با توجه به اینکه سی تی اسکن بیمار سودوکیست پانکراس را نشان داد، بیمار کاندیدای یکی از روش های عمل جراحی یا آندوسکوپی شد و با توجه به اینکه آندوسکوپی برای این عمل جراحی در شهر همدان وجود نداشت، تصمیم گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام نخستین عمل جراحی «کیست پانکراس» در همدان

انجام نخستین عمل جراحی «کیست پانکراس» در همدان