مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 19:052020-07-05اقتصادي

سمنان واقعاً جزو 10 استان دارای کم ترین نرخ بیکاری است؟


این روزها آمارهای مختلفی از نرخ بیکاری استان های کشور ارائه می شود؛ اما آیا سمنان واقعاً جزو 10 استان دارای کم ترین نرخ بیکاری در کشور است؟ - خبرگزاری فارس سمنان- گروه اقتصادی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان مدعی شده که سمنان جزو 10 استان دارای کم ترین نرخ بیکاری در کشور است.

اسماعیل غنیان، این مهم را حاصل همت جهادی کارفرمایان، کارگران، دستگاه های اجرایی و مدیریت و هدایت شخص مدیر اول استان سمنان عنوان کرده است.

اینکه استان سمنان در طول سالیان متمادی جزو استان های برتر در حوزه کمترین نرخ بیکاری بوده، شکی نیست؛ اما چه کسی است که نداند یکی از مهم ترین دلایل این امر، جمعیت بسیار کم این استان در مقایسه با سایر استان های کشور است و اگر قرار باشد با این محدودیت جمعیت جزو اولین ها در آمار بیکاری باشیم، تکلیفمان با کرام الکاتبین است؟ عوامل مهمی مانند نزدیکی به پایتخت کشور و رغبت سرمایه گذاران می توانسته به عنوان فاکتوری مهم در ایجاد اشتغال لحاظ شود که متأسفانه از این فاکتور چندان بهره ای نبرده ایم؛ مقایسه ای سطحی بین استان سمنان با مناطقی چون قزوین، اراک، کرج و… گواه این مدعاست.

فقط 12 هزار شغل پایدار! اما این مدیر کهنه کار در حوزه کارگری، آمار جالب دیگری داده، مبنی بر اینکه از سال 1393 تا 1398 حدود 11 هزار نفر بر تعداد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمنان واقعاً جزو 10 استان دارای کم ترین نرخ بیکاری است؟

سمنان واقعاً جزو 10 استان دارای کم ترین نرخ بیکاری است؟