مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 18:552020-07-05پزشكي

قبل از طلاق ذهن کودکان را آماده کنید


یک روانشناس با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه امروزی، گفت: در این میان کودکان به جهت ظرافتی که دارند بیشترین صدمه را می بینند.

- علی درخشان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: باتوجه به اینکه اثرات روان شناختی منفی ناشی از طلاق بر روی کودکان طی دو سال به حداقل می رسد ولی همه این تنش ها و ناراحتی ها را نمی توان به صورت مطلق از بین برد و این نکته قابل تأمل است که هرچه کودکان در زمان طلاق از سن پایین تری برخوردار باشند اثرات مخرب طلاق بیشتر است.

وی افزود: حتی در تحقیقات انجام شده این نکته قابل تأمل است که این فرزندان در بزرگسالی در ازدواج خود دچار مشکلاتی می شوند و این تصور را دارند که آن ها قادر به ایجاد روابط با همسر خود نخواهند بود و در بررسی انجام شده مشاهده شده که تعداد کمی از کودکان طلاق در بزرگسالی دچار مشکل نیستند به همین خاطر در احادیث و روایات آمده که منفورترین حلال خداوند، طلاق است.

درخشان با اشاره به این که اثرات طلاق با توجه به سن کودک و جنسیت او متفاوت است و کودکان پسر و دختر در و اکنش به طلاق با یک روش پاسخ نمی دهند، عنوان کرد: پسران در مقایسه با دختران اثرات تخریبی کمتری را تجربه می کنند که این مسئله بیشتر به خاطر بار فرهنگی و اجتماعی جامعه است اما دختران با توجه به اینکه از ساختار هویتی متفاوتی دارند در جامعه ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبل از طلاق ذهن کودکان را آماده کنید

قبل از طلاق ذهن کودکان را آماده کنید