مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 14:302020-07-05سياسي

باید از نقش آفرینان آرای ارفاقیاصلاحی تقدیر کرد


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: باید از همه نقش آفرینان آراء ارفاقی-اصلاحی با رویکرد پیشگیرانه از جمله نهادهای پذیرنده و بهترین مجریان احکام تقدیر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از قوه قضاییه، محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جشنواره آرای برتر قضایی مرتبط با نهادهای ارفاقی - اصلاحی پیشگیرانه گفت: از سه دهه گذشته توجه علمای حقوق کیفری و جرم شناسی در کشورمان در حوزه اصلاح و تربیت و بازاجتماعی کردن مجرمان، به صورت جدی تر متوجه مکانیزم های اصلاحی و ارفاقی شد.

وی افزود: برای اینکه این اقدام صورت بگیرد قانون گذار در تدوین قانون مجازات اسلامی در سال 92 نهادهای مختلفی را معرفی و محاکم را ملزم کرد که از این نهادها به نحو شایسته ای استفاده کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: با توجه به متن و نص صریح قانون که بیشتر بر اختیارات دادگاه ها در استفاده از این سازوکارها تاکید دارد، مشخص است که قانون گذار به عقلانیت قضات ما در محاکم اعتماد و آن ها را مختار کرده در مواجهه با هر مجرمی که مصلحت می داند از یکی از این مکانیزم ها استفاده کند.

الفت گفت: سیاست کیفری در کشور ما از مسیر عدالت کیفری به معنای تعیین مجازات های سالب آزادی و سایر مجازات هایی که به صورت سن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید از نقش آفرینان آرای ارفاقیاصلاحی تقدیر کرد

باید از نقش آفرینان آرای ارفاقیاصلاحی تقدیر کرد