مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 14:302020-07-05اقتصادي

سهمیه ی آب تبریز از زرینه رود کاهش نیافته است


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان با تکذیب کاهش سهمیه ی آب تبریز از زرینه رود، گفت: کاهش سهمیه ی آب تبریز از خط زرینه رود صحت ندارد و بنده آن را تکذیب می کنم.

- یوسف غفارزاده زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان این که متاسفانه علل قطعی آب کاهش سهمیه ی آب تبریز از زرینه رود نیست، گفت: امسال مصرف آبی مردم تبریز 30 درصد افزایش یافته است.

همچنین سال گذشته میزان آب برداشت شده از زرینه رود 18 میلیون و 990 هزار متر مکعب بود در حالی که میزان آب برداشت شده امسال 22 میلیون و 390 هزار متر مکعب بوده و نسبت به سال گذشته حدود 18 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به حوادث غرق شدگی در سدهای استان، اظهار کرد: با توجه به گرمی هوا و روی آوردن برخی از افراد برای شنا، از ابتدای سال جاری تاکنون شش نفر در سدهای قیصرق، الخرج و نهند، یک نفر در رود ارس و یک نفر نیز در دریاچه ی ارومیه جان خود را به دلیل شنای غیرمجاز از دست داده است.

وی با تاکید بر این که سد، محلی مناسب برای شنا کردن نیست، افزود: سدها به طور مکشی هر شناگر ماهری را به سوی خود جذب کرده و موجب غرق شدگی افراد می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان این که بالای 140 مخزن آبی در استان وجود دارد، گفت: مردم باید از شنا کردن در این مخزن ها خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهمیه ی آب تبریز از زرینه رود کاهش نیافته است

سهمیه ی آب تبریز از زرینه رود کاهش نیافته است