مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 09:352020-07-05حوادث

از سرقت تا کشفِ آثاری که موزه ای نبودند


سارق نیمه شب وارد سرای کاظمی می شود، بعد از چند باررفت وآمد سراغ دو ویترین می رود و بعد از تخلیه ی آن ها و چند دستگاه اداری از این سرای تاریخی، - خارج می شود و سرانجام با آثار به دست آمده دستگیر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خانه موزه تهران قدیم یا همان سرای کاظمی معروف در همسایگی امامزاده یحیی، بهترین نشانی برای خانه ی تاریخی است که انتشار خبر سرقت از یکی از اتاق هایش که به عنوان موزه مردم شناسی معرفی شده، آن را به سر زبان ها انداخت.

نخست تصاویر نشان می دادند بخش زیادی از ویترین های موزه توسط سارق دستگیر شده، دزدیده شده است اما حالا متولیان موزه می گویند فقط یک دوربین عکاسی قدیمی، یک قاشق و چنگال و یک چرخ گوشت قدیمی از اموال عمارت را از ویترین ها دزدیدند و سارق چند روز بعد از سرقت بازداشت شد.

خطر از بیخِ گوشِ موزه و آثارش گذشت، اما احتمال وجودِ همین خطر برای تعداد زیادی از موزه ها به خصوص موزه های خصوصی و متعلق به دیگر دستگاه های دولتی یا حتی مجموعه داران خصوصی هنوز وجود دارد، خطری که می توان آن را امنیت و حفاظت از آثار تاریخی و موزه ای دانست.

محمدرضا کارگر - مدیر اداره کل موزه ها - می گوید: هر چند آثاری تاریخی در تعدادی ویترین در یکی از اتاق های سرای کاظمی به نمایش درآمده اند، اما این موزه هیچ مجوزی از اداره کل موزه ها ندارد و چون فا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سرقت تا کشفِ آثاری که موزه ای نبودند

از سرقت تا کشفِ آثاری که موزه ای نبودند