مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 09:152020-07-05سياسي

وعده انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق به کجا رسید؟


با وجود گدشت نزدیک به شش ماه از تصویب قانون انتخابات در نتیجه اعتراضات و تظاهرات مردمی در عراق، بنا به عدم تکمیل پیوست این قانون، تاکنون زمان قطعی برگزاری انتخابات پیش از موعد مشخص نشده است.

- با وجود گدشت نزدیک به شش ماه از تصویب قانون انتخابات در نتیجه اعتراضات و تظاهرات مردمی در عراق، بنا به عدم تکمیل پیوست این قانون، تاکنون زمان قطعی برگزاری انتخابات پیش از موعد مشخص نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با گذشت 6 ماه از رای پارلمان عراق به قانون انتخابات که قرار است طبق آن، انتخابات پارلمانی پیش از موعد به عنوان یکی از مهم ترین خواسته های اعتراضات مردمی برگزار شود پارلمان تاکنون پیوست این قانون درباره توزیع حوزه های انتخاباتی در هر استان را تکمیل نکرده است؛ موضوعی که تعیین موعد قطعی انتخابات زودهنگام، افزون بر مسائلی نظیر اختصاص مبالغ مالی برای برگزاری فرآیند انتخابات و آمادگی های فنی و لجستیکی از سوی کمیساریای عالی انتخابات را به تاخیر انداخته است.

با کاهش سطح اعتراضات به دلیل شیوع ویروس کرونا، نمایندگان پارلمان عراق حالا اعلام می کنند که برگزاری این انتخابات به دلیل نبود رغبت و تمایلی حقیقی برای این کار از سوی اغلب نیروهای سیاسی دور از ذهن و بعید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق به کجا رسید؟

وعده انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق به کجا رسید؟