مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 09:102020-07-05سياسي

شرح راهبردهای ابناء الرضا(ع) برای تثبیت مساله مهدویت


استاد تمام دانشگاه باقرالعلوم(ع) به راهبردهای ائمه اطهار(ع) برای ثبیت مساله مهدویت در میان جامعه شیعیان و جهان اسلام اشاره کرد.

- ایسنا/قم استاد تمام دانشگاه باقرالعلوم(ع) به راهبردهای ائمه اطهار(ع) برای ثبیت مساله مهدویت در میان جامعه شیعیان و جهان اسلام اشاره کرد.

دوازدهمین نشست از سلسله نشست های مجازی حدیث کرامت که به همت نمایندگی قم بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی و جهاددانشگاهی و با حضور و ارایه بحث حجت الاسلام والمسلمین دکتر بهروزی لک برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست، گفت: به فرزندان امام رضا، یعنی امام جواد، امام هادی و امام حسن عسکری(ع) ابناء الرضاء گفته شده است.

شاهد آن هم نقل هایی است که در آن از امامان مذکور به عنوان ابناء الرضا تعبیر شده است.

وی افزود: راه کارهای بنی الرضا(عج) در آماده سازی شیعیان برای دوره غیبت و پذیرش امام زمان(عج) از مسایل بسیار مهمی است که در این زمینه چند راهبرد به کار برده شده است.

پذیرش امام خردسال وی اظهارکرد: اصل پدیده امامت امام جواد(ع) در سنین کودکی، بر حکمت خداوند مبتنی بود؛ ولی ایجاد مقبولیت امام و رهبر و خلیفه الهی در سنین کودکی نزد مردم و گردن نهادن به اطاعت از امام در سن کودکی آن حضرت اهمیت بسزایی داشت که نقش امام رضا(ع) در شکل گیری این پذیرش در منابع متعدد آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرح راهبردهای ابناء الرضا(ع) برای تثبیت مساله مهدویت

شرح راهبردهای ابناء الرضا(ع) برای تثبیت مساله مهدویت