مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 08:502020-07-05اقتصادي

22 هزار نفر تبعه افغانستانی در 10 سال اخیر به یزد مهاجرت کرده اند


دبیر کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد از مهاجرت 22 هزار تبعه افغانستانی به یزد در 10 سال اخیر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدرضا جوادیان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 85 تعداد مهاجران افغانستانی که 90 درصد اتباع بیگانه استان را تشکیل می دهند، 30 هزار نفر بوده که این آمار در سرشماری سال 95 به حدود 52 هزار نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی ناشی از حضور اتباع بیگانه در استان یزد افزود: تقابل با فرهنگ و بافت اجتماعی استان، فاصله اجتماعی و وضعیت دوگانه همراه با جذب و طرد، ضعف آموزش، فقدان آمار دقیق به ویژه برای اتباع غیرمجاز، مشکلات تعارضی نسل دوم و سوم مهاجران، بروز برخی تخلفات مالی، رانندگی و فقدان نظام مالیاتی برای آنان، تشکیل کلونی ها و گروه های داخلی و … تنها بخشی از آسیب های اجتماعی ناشی از این مهاجرت هاست.

دبیر کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد در مورد راهکارهای ساماندهی هرچه بهتر اتباع بیگانه استان عنوان کرد: پیشنهاد می کنیم بانک اطلاعاتی دقیق از اتباع خارجی ایجاد شود ضمن اینکه آموزش متناسب با نیازهای جامعه به آنها ارائه شود.

وی، استفاده از ظرفیت های علمی، تخصصی و سرمایه گذاری اتباع در استان، بازنگری قوانین تابعیت اتباع بیگانه متناسب با وضعیت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

22 هزار نفر تبعه افغانستانی در 10 سال اخیر به یزد مهاجرت کرده اند

22 هزار نفر تبعه افغانستانی در 10 سال اخیر به یزد مهاجرت کرده اند