مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 08:002020-07-05بين الملل

شلیک به زباله های فضایی با لیزر!


ژاپن با استفاده از یک ماهواره لیزری زباله های فضایی در مدار زمین را مورد هدف قرار خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، مهندسان شرکت ماهواره ای ژاپنی موسوم به "JSAT" برنامه جدید خود برای ارسال ماهواره مجهز به لیزر را به مدار زمین برای کمک به از بین بردن زباله های فضایی که در حال گردش به دور زمین هستند، اعلام کردند.

این شرکت در نظر دارد ماهواره خود را در سال 2026 پرتاب کند، جایی که قطعات کوچک زباله های فضایی را که دانشمندان نگران آن هستند که ممکن است روزی با دیگر ماهواره های فعال برخورد کنند، هدف قرار می دهد.

این ماهواره از لیزر کم توان استفاده می کند که برای شلیک در پالس های کوتاه طراحی شده است و از تکنیکی شبیه به روش معمولی که توسط متخصصین پوست برای از بین بردن لکه های پوستی استفاده می شود، استفاده می کند.

ژاپنی ها به جای اینکه تمام قسمت های زباله های فضایی را با لیزر بسوزانند، در حال برنامه ریزی برای آن هستند که به شکل هدفمند، یک قسمت کوچک از هر قطعه زباله را ذوب کنند و موجب تغییر مسیر آن به بیرون از مدار زمین شوند.

بدین ترتیب، قسمت هدف قرار گرفته شده هنگام ذوب شدن مقداری گاز منتشر می کند که محققان امیدوار هستند نیروی کافی برای هدایت آن به بیرون از مدار زمین و بازگشت به سمت جو زمین تولید کند تا کاملاً توسط جو زمین سوزانده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شلیک به زباله های فضایی با لیزر!

شلیک به زباله های فضایی با لیزر!