مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 07:152020-07-05اقتصادي

پیش بینی غربالگری بینایی 76 هزار کودک در استان اردبیل


با هدف پیشگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی پیش بینی می شود 76 هزار نفر از کودکان 3 الی 6 سال در سال جاری در استان اردبیل غربالگری بینایی شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهزاد ستاری صبح یکشنبه در مراسم افتتاحیه برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) عنوان کرد: سالانه این برنامه در طول سال از آبانماه شروع می شد که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این برنامه از 15 تیرماه تا 30 مهرماه برای سنجش بینایی کودکان سه تا شش سال در کل استان همزمان با کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه خانواده ها باید به موضوع پیشگیری از تنبلی چشم کودکان خود حساس باشند، افزود: سرمایه گذاری دولت و تلاش های بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی با هدف پیشگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی چشمگیر است بطوری که در سال 98 بالغ بر 76 هزار نفر از کودکان 3 الی 6 سال غربالگری شدند که این تعداد توانسته 98 درصد کودکان استان اردبیل را زیر پوشش خود قرار دهد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در سال گذشته 504 نفر از 76 هزار نفر دچار تنبلی چشم بودند که اگر به موقع تشخیص داده نمی شدند متأسفانه از یک یا دو چشم دچار نابینایی کامل می شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی غربالگری بینایی 76 هزار کودک در استان اردبیل

پیش بینی غربالگری بینایی 76 هزار کودک در استان اردبیل