مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 06:402020-07-05اقتصادي

عاملان اصلی افزایش قیمت طلا در اوج کرونا


سرمایه گذاران غربی که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا به سمت خرید طلا هجوم آورده اند، نه تنها افت تقاضای فیزیکی برای طلا از سوی خریداران سنتی در چین و هند را جبران کرده اند بلکه باعث شده اند قیمت این فلز ارزشمند به بالاترین رکورد در هشت سال گذشته صعود کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، آمار بلومبرگ نشان می‌دهد جریان سرمایه‌ای که امسال به سوی صندوقهای سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) که عمدتا در آمریکای شمالی و اروپا هستند، سرازیر شده است نزدیک به رکوردی است که در سال 2009 ثبت شده بود.

در این بین، تقاضا در چین و هند که بزرگترین خریداران شمش، سکه و جواهرات طلا در جهان به شمار می روند، در پی شیوع ویروس کرونا، توقف واردات و خالی شدن فروشگاهها از خریداران، به شدت افت کرده است.

روند بهبود فروش به دلیل افزایش قیمتها که مانع حضور خریداران شده، آهسته شده است.

داروی کانگ، مدیر بخش کالا و سهام شرکت مدیریت سرمایه گذاری امریکاس DWS انتظار دارد سرمایه گذاران اروپایی و آمریکایی بدون توجه به تقاضای آسیایی، همچنان به طلا علاقمند بمانند.

اگر الگوی خرید در چین و هند هم همزمان با آنچه که اکنون در بازار ETF مشاهده می شود بالا رود، در این صورت قیمت طلا بسیار بالاتر خواهد رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاملان اصلی افزایش قیمت طلا در اوج کرونا

عاملان اصلی افزایش قیمت طلا در اوج کرونا