مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 06:252020-07-05اجتماعي

رشدیه و تأسیس مدرسه زیر چماق تکفیر و بدبینی


رشدیه، زاده و بالیده تبریز بود اما به همه ایران و همه فرزندان می اندیشید و آموزش نوین و آن چه را وظیفه خود می دانست در تبریز و تهران ادامه داد و تعارضی میان دینداری و آموزش و پرورش نمی دید و البته نبود تا ببیند 55 سال بعد از مرگ او آموزش و پرورش مدرن ایران .

- رشدیه، زاده و بالیده تبریز بود اما به همه ایران و همه فرزندان می اندیشید و آموزش نوین و آن چه را وظیفه خود می دانست در تبریز و تهران ادامه داد و تعارضی میان دینداری و آموزش و پرورش نمی دید و البته نبود تا ببیند 55 سال بعد از مرگ او آموزش و پرورش مدرن ایران در دوران جمهوری اسلامی و حاکمیت دینی ادامه یافت و مانند بسیاری از مفاهیم دیگر که در ابتدا نامتجانس می نمودند به هم زیستی روی آوردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: زادروز میرزا حسن رشدیه فرصتی است تا از پایه گذار مدارس نوین در ایران یاد شود.

13 یا 14 تیر 1231 خورشیدی میرزا حسن تبریزی در تبریز دیده به جهان گشود و 36 سال بعد که اولین مدرسه نوین ایران را در محله ششگلان تبریز بنا نهاد، به رشدیه شهرت داشت و چه اسم با مسمایی چون تمام عمر خود را صرف سامان دهی فرآیند رشد فرزندان این سرزمین کرد.

با این که با فروش املاک شخصی و کسب اجازه از علمای نجف، مسجد شیخ الاسلام تبریز را به مدرسه تبدیل کرده بود ولی این اقدام او با واک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشدیه و تأسیس مدرسه زیر چماق تکفیر و بدبینی

رشدیه و تأسیس مدرسه زیر چماق تکفیر و بدبینی