مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 06:002020-07-05اجتماعي

تخریبِ گنبد هشت ضلعی بخاطرِ کاشتِ گنبدی فلزی!


مقبره و گنبد هشت ضلعی دو امامزاده «میرلطف» و «میرهاشم» در روستای تاریخی و پلکانی «سوقند» نیشابور تخریب شد تا طبق تحربه ای که دیگر امامزاده های تخریب شده از خود به جای گذاشته اند، - مقبره و گنبد هشت ضلعی دو امامزاده میرلطف و میرهاشم در روستای تاریخی و پلکانی سوقند نیشابور تخریب شد تا طبق تحربه ای که دیگر امامزاده های تخریب شده از خود به جای گذاشته اند، گنبدی فلزی بدون هیچ نشانی از سده های گذشته و هویتِ خود، جای آن را بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر چند از آغازِ تخریب گنبد تاریخی دو امامزاده در روستای پلکانی سوقند در روز گذشته - شنبه 14 تیر -، تصاویر و فیلم هایی منتشر شدند تا شاید بتوانند از تخریب کاملِ آن جلوگیری کنند، اما چند ساعت بعد تخریب گنبد و امامزاده به طور کامل انجام شد.

فرهاد رهبری - فعال گردشگری و میراث فرهنگی - در گفت وگو با ایسنا؛ با بیان این که مقبره ای چهارگوش، با یک گنبد هشت ضلعی از دو امامزاده در این مکان و در کنار قبرستانی از شهدا و مردم روستا تخریب شد، ادامه داد: داخل آن گچ بری، نقاشی و اشعاری نوشته شده بود که در زمان تخریب نیز اشعار نوشته شده روی جداره داخل گنبد به چشم می خورد.

او با اشاره به این که بخشی از گنبد صبح روز گذشته تخریب و کار متوقف شد، افزود: بعدازظهر روز گذشته نیز در حالی که افراد بیشتری در اطراف مقبره ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریبِ گنبد هشت ضلعی بخاطرِ کاشتِ گنبدی فلزی!

تخریبِ گنبد هشت ضلعی بخاطرِ کاشتِ گنبدی فلزی!