مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 05:502020-07-05اقتصادي

مدرس خیابانی: ارقام عملکردی در حوزه جهش تولید قابل تقدیر است


ارقام عملکردی در حوزه جهش تولید طی 3 ماهه اول سال قابل تقدیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان ضمن ارائه گزارشی از وزارت صمت اظهار داشت: این وزارتخانه سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور دارد و حدوداً 40 تا 45 درصد سهم تولید ناخالص داخلی، بیش از 33 درصد سهم اشتغال و 75 درصد سهم صادرات غیرنفتی را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه ارقام عملکردی در حوزه جهش تولید طی 3 ماهه اول سال قابل تقدیر است، افزود: خودرو اولین حوزه ای بود که تحریم شد و کره ای ها و فرانسوی ها کشور را ترک کردند اما ما در سه ماهه اول امسال بعد از دو سال رشد منفی خودرو با افزایش تولید به بیش از 200 هزار خودرو بیش از 8 درصد تولید خودرو در سه ماهه اول سال را شاهد بودیم و 55 درصد تحویل خودرو انجام شد و بیش از71 درصد تعهدات ما کم شده است.

سرپرست وزات صمت ادامه داد: امسال بیش از 40 درصد رشد برنامه تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در برنامه تولید ما قرار دارد.

این افزایش را در حوزه های دیگر شاهد هستیم و امسال بیش از 115 درصد افزایش رشد تولید لباسشویی و 50 درصد رشد تولید تلویزیون، 32 درصد رشد تولید آلومینیوم را در سه ماهه اول امسال داشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدرس خیابانی: ارقام عملکردی در حوزه جهش تولید قابل تقدیر است

مدرس خیابانی: ارقام عملکردی در حوزه جهش تولید قابل تقدیر است