مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 05:152020-07-05سياسي

مولوی:وزارت خارجه کارشناس اقتصادی ندارد/ اعظمی: صادرات موانع زیادی دارد


نماینده مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر کسانی که به عنوان کارشناس اقتصادی وزارت امور خارجه معرفی می شوند،مدرک مرتبط ندارند و دارای مدرک تحصیلی مربوط به امور فرهنگی یا سیاسی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد مولوی در جلسه امروز مجلس و پس از اظهارات وزیر امور خارجه اظهار داشت: آقای ظریف! شما مدعی هستید که تسهیلگر امور اقتصادی هستید و سوال ما این است که آیا اصلاً در وزارت امور خارجه کارشناس اقتصادی دارید؟ این در حالی است که اغلب کارشناسان اقتصادی شما دارای مدرک تحصیلی سیاسی یا فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اینکه حجم مبادلات اقتصادی ایران با کل دنیا 98 درصد و با اروپا 2 درصد است، گفت: این در حالی است که اکثر پست هایی که شما در اروپا دارید، تکمیل شده و همچنان بر سر آنها دعوا وجود دارد، اما در کشورهایی چون چین، هند و عراق که حجم مبادلات ایران بسیار زیاد است؛ حتی در حد تعیین سفیر هم با مشکل مواجه هستیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت امور خارجه باید توجه داشته باشد که نباید صرفاً پیگیر امور خارجی باشد بلکه باید در زمینه اقتصادی هم تسهیلگری کند.

اعظمی: یکی از وظایف وزارت خارجه دیپلماسی فعال اقتصادی است همچنین در ادامه جلسه ذبیح الله اعظمی درباره گزارش وزیر امور خارجه گفت: دیپلمات های ما سرباز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مولوی:وزارت خارجه کارشناس اقتصادی ندارد/ اعظمی: صادرات موانع زیادی دارد

مولوی:وزارت خارجه کارشناس اقتصادی ندارد/ اعظمی: صادرات موانع زیادی دارد