مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 05:152020-07-05دانش

حسگر های گرافینی بر تازگی غذا ها نظارت می کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه آیووا در آمریکا حسگری را با کمک چاپگر های جت آئروسل با وضوح بالا روی یک فیلم پلیمری انعطاف پذیر طراحی کردند که به هیستامین، - محققان با کمک گرافین حسگر زیستی ای طراحی کرده اند که به ماده هیستامین حساس است؛ یعنی می تواند گوشت و ماهی فاسد را تشخیص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه آیووا در آمریکا حسگری را با کمک چاپگر های جت آئروسل با وضوح بالا روی یک فیلم پلیمری انعطاف پذیر طراحی کردند که به هیستامین، ماده نشانگر فساد ماهی و گوشت، حساس است و می تواند این ماده را تا 41/3 قسمت در میلیون تشخیص دهد.

این در حالی است که سازمان غذا و داروی ایالات متحده، دستورالعمل هیستامین 50 قسمت در میلیون را برای ماهی تعیین کرده است و در نتیجه این حسگر جدید حساسیت کافی برای تشخیص تازگی و ایمنی مواد غذایی را دارد.

محققان این حسگر را مبتنی بر گرافین ساخته اند؛ ابرماده ای که یک لانه زنبوری کربن با ضخامت یک اتم است و به دلیل استحکام، خاصیت هدایت الکتریکی، انعطاف پذیری و سازگاری با محیط زیست بسیار ارزشمند است.

به کار بردن گرافین روی حسگر یک بار مصرف ایمنی مواد غذایی، با کمک فناوری ای با نام فناوری چاپ هوا-جت امکان پذیر است که روشی بسیار ارزان قیمت است و به اندازه کاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسگر های گرافینی بر تازگی غذا ها نظارت می کنند

حسگر های گرافینی بر تازگی غذا ها نظارت می کنند