مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 03:452020-07-05اقتصادي

اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی با محدودیت اعتبار مواجه است


بر اساس برنامه ششم توسعه، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است که کل اراضی کشاورزی شامل 20 میلیون هکتار را کاداستر کند، اما محدودیت اعتبار داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، معاون سازمان امور اراضی گفت: در کل کشور 10 هزار رأی اجرا نشده در بخش جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی داریم که از این میزان حدود 3 هزار رأی، مختص اصفهان است.

صفدر نیازی افزود: متأسفانه بنگاه های معاملاتی غیر مجاز، دلالان زمین و سوداگران و در برخی موارد، تعاونی مسکن برخی از دستگاه های اجرایی، اراضی کشاورزی را بدون هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی خریداری می کنند و اسناد مشاعی صادر و اراضی، تفکیک می شود تا روزی، مسکن در آن جا ساخته شود.

وی اضافه کرد: با قانون حفظ کاربری اراضی، بیش از 50 هزار رأی توسط قضات صادر و اجرا شده است.

نیازی با اشاره به لزوم اصلاح این قانون افزود: طرح اصلاح این قانون در دولت مطرح است و امیدواریم در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

وی اضافه کرد: یکی از اصلی ترین وظایف وزارت جهاد کشاورزی، سازمان امور اراضی و حوزه زمین، نظارت و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی است.

نیازی درباره قانون جامع حدنگار (کاداستر) نیز گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است که کل اراضی کشاورزی شامل 20 میلیون هکتار را ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی با محدودیت اعتبار مواجه است

اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی با محدودیت اعتبار مواجه است