مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 03:052020-07-04اقتصادي

خط و نشان محیط زیست برای استقرار آب شیرین کن ها در سواحل


محیط زیست با حساسیت ویژه ای مکان یابی استقرار آب شیرین کنها را در دستور کار قرار داده و معاون دریایی این سازمان می گوید اگر وزارت نیرو خود را با این داده ها وفق ندهد، - به بن بست خواهد خورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، موضوع استفاده بیشتر از آب شیرین کن با گسترش توسعه در پهنه های ساحلی و تمرکز برنامه های توسعه ای آینده کشور در این مناطق، چند سالی است که با جدیت بیشتری دنبال می شود، اما مخاطرات محیط زیستی شدید این روش برای استحصال آب موردنیاز نظیر شور شدن نواحی خشکی و دریایی اطراف تأسیسات آب شیرین کن، انقراض بسیاری از گونه ها در اثر برهم خوردن توازن طبیعی این اکوسیستم نباید نادیده گرفته شود.

در سال های اخیر وزارت نیرو با به سمت توسعه آب شیرین کن ها روی آورده است و با جدیت پروژه آب شیرین کن ها در خلیج فارس را که اثرات بسیار زیانباری بر آبزیان و زیست بوم دریایی دارد را، دنبال می کند.

از همین رو محیط زیست برای در امان ماندن سواحل و دریاهای جنوبی کشور وارد عمل شده است.

اگر استاندارد آب شیرین کن ها از سوی محیط زیست تأیید نشود، اجازه اجرا داده نمی شود احمدرضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار مهر در این باره گفت: هر مطالعه ای مشابه مطالعات درباره دستورالعمل ها و استانداردسازی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط و نشان محیط زیست برای استقرار آب شیرین کن ها در سواحل

خط و نشان محیط زیست برای استقرار آب شیرین کن ها در سواحل