مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 تیر 1399 ساعت 20:252020-07-04اقتصادي

«تلخاب»؛ از برداشت های غیرمجاز تا دغدغه های صنعتی+ تصاویر


اثر طبیعی و ملی «تلخاب» در شهرستان سرخه که هنوز نتوانسته از دغدغه طرح های توسعه صنعت رها شود، این روزها شاهد برداشت های غیرمجازی بوده که داد مسؤولان را درآورده است.

- خبرگزاری فارس سمنان- گروه اجتماعی: چشمه معدنی تلخاب لاسجرد واقع در شهرستان سرخه، یکی از آثار گران بهایی است که وقتی در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد، جایگاهش بیش از گذشته مشخص شد.

تعداد آثار طبیعی استان سمنان که در فهرست ملی به ثبت رسیده، چندان زیاد نیست و در این میان، چشمه معدنی تلخاب لاسجرد یک اثر قابل توجه به خصوص در میان مردم بومی منطقه محسوب می شود.

این چشمه آب معدنی که علاوه بر خواص درمانی، محلی برای تفریح روزهای گرم فصل تابستان برای بومیان و گردشگران دیگر استان هاست، این روزها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد؛ اما خبرهای خوبی از آن به گوش نمی رسد.

صدور موافقت اصولی مرکز گردشگری سلامت! چشمه آب معدنی تلخاب سرخه در 6 کیلومتری شمال غربی روستای لاسجرد در شهرستان سرخه واقع شده و همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارج از استان سمنان است.

آب این چشمه به علت گوگرد زیاد، تلخ و غیرقابل شرب است و مردم در فصل تابستان برای درمان سردرد، درد چشم، یرقان، کهر، زردی و رفع گرمی بدن به آنجا می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تلخاب»؛ از برداشت های غیرمجاز تا دغدغه های صنعتی+ تصاویر

«تلخاب»؛ از برداشت های غیرمجاز تا دغدغه های صنعتی+ تصاویر