مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 تیر 1399 ساعت 16:202020-07-04اقتصادي

با تولید 12.6 تن / کشاورز میانه ای در تولید جو در کشور رکورد زد


مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه میانه گفت: بالاترین رکورد برداشت جو کشور در سال جهش تولید از آن کشاورز برتر شهرستان میانه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از میانه شهرام ایرانی پور امروز در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: حسن بی رنگ کشاورز میانه ای برای دومین سال متوالی بالاترین رکورد برداشت جو در استان را به خود اختصاص داده است.

   وی گفت: حسن بیرنگ کشاورز بخش مرکزی روستای طغای توانست سال 98 با برداشت 11 تن و 100 کیلو جو در هکتار به عنوان جوکار نمونه استانی انتخاب شود و امسال هم محصول خود را (رقم جلگه) با یک و نیم تن در هکتار نسبت به سال گذشته افزایش داده و به 12 تن و 600 کیلو برساند.

ایرانی پور میانگین برداشت جو در شهرستان میانه  را در مزارع آبی حدود 5 تن و در دیم  2.

5 تن در هکتار ذکر و اضافه کرد: این کشاورز سال گذشته با بهره گیری از تحقیقات علمی و توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی توانست با برداشت 11 تن و 100کیلو محصول جو در هکتار میانگین برداشت شهرستان را در این مزرعه به حدود 8 تن در هکتار افزایش دهد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه میانه با بیان اینکه این کشاورز در سالجاری حدود 30 هکتار از اراضی خود را به کشت جو اختصاص داده است، ادامه داد: پیش بینی می شود امسال بیش از 375 تن جو در این مزرعه برداشت و به بازار عرضه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با تولید 12.6 تن / کشاورز میانه ای در تولید جو در کشور رکورد زد

با تولید 12.6 تن / کشاورز میانه ای در تولید جو در کشور رکورد زد