مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 تیر 1399 ساعت 15:302020-07-03اقتصادي

دور جدید رقابت دو قدرت آسیایی بر سر بندر چابهار و فرصت آن برای ایران


بندر چابهار در شرق ایران یکی از مهم ترین بنادری است که اهمیت استراتژیک دارد و هندی ها به عنوان یکی از قدرت های آسیایی در این بندر سرمایه گذاری کرده اند و در مقابل چینی ها نیز علی رغم سرمایه گذاری در بندر گوادر پاکستان، - بین الملل تابناک: بندر چابهار در شرق ایران یکی از مهم ترین بنادری است که اهمیت استراتژیک دارد و هندی ها به عنوان یکی از قدرت های آسیایی در این بندر سرمایه گذاری کرده اند و در مقابل چینی ها نیز علی رغم سرمایه گذاری در بندر گوادر پاکستان، همچنان گوشه چشمی به این بنادر ایرانی دارند.

پایگاه بیزینس لاین در این رابطه نوشته است: پروژه بندر چابهار ایران که با سرمایه گذاری هند در حال توسعه است، شامل یک منطقه آزاد تجاری خواهد شد و همچنین قرار است افغانستان در این منطقه یک شعبه بانکی ایجاد کند.

رسانه‌های هند می‌نویسند، شورای نگهبان ایران با ایجاد یک منطقه آزاد تجاری در بندر چابهار موافقت کرده است.

در این راستا، یک یادداشت تفاهم میان سازمان بنادر ایران و مقامات منطقه آزاد تجاری برای اجرایی کردن قوانین و مصوبات مناطق آزاد تجاری در بندر چابهار امضا شده است.

ناظران معتقدند تصویب پیشنویس قرارداد 25 ساله همکاری میان ایران و چین می تواند زمینه تقویت حضور هند در چابهار را فراهم کند و این دو قدرت آسیایی وارد رقابتی مه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دور جدید رقابت دو قدرت آسیایی بر سر بندر چابهار و فرصت آن برای ایران

دور جدید رقابت دو قدرت آسیایی بر سر بندر چابهار و فرصت آن برای ایران