مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 تیر 1399 ساعت 10:052020-07-03اقتصادي

71 درصد بنگاههای اقتصادی برنامه ای برای مواجهه با کرونا نداشتند


نایب رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی گفت: مطابق یک تحقیق بین المللی 71 درصد بنگاه های اقتصادی در 100 کشور جهان هیچ برنامه ای برای مواجهه با کووید-19 نداشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، فرزین فردیس در چهل و پنجمین جلسه از سلسله نشست های نقد و اندیشه با موضوع تأثیر کرونا بر کسب وکارهای نوپا با اشاره به اینکه کرونا بحرانی در سطح جهانی است و فقط مربوط به کسب وکارهای نوپا نبوده و کسب وکارهای بزرگ را هم در نوردیده است، گفت: آخرین پیش بینی های منتشرشده توسط بانک جهانی و سازمان بین المللی پول، تأثیر شیوع کرونا را نزدیک 4.

9 درصد رشد منفی در کل دنیا برآورد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مصرف کنندگانی که تا دیروز خیلی سخت رفتار خود را عوض می کردند، ناگهان، در کانال های کسب اطلاع، خرید و توزیع عضو شده اند، ادامه داد: کسب وکارهای متعددی در حوزه استارت آپی از جمله گردشگری، حدود 90 درصد از گردش مالی و مشتریان خود را از دست دادند و در مقابل، کسب وکارهایی که در حوزه های توزیع خرد، فروشگاه های آنلاین، سرگرمی و آموزش بودند رشد بسیار بزرگی را تجربه کردند.

فردیس با اشاره به اینکه مجموعه این تغییرات، اعم از آنچه در رفتار مصرف کننده و زنجیره تولید و توزیع که اتفاق می افتد، دو مقوله در حال رخ دادن است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

71 درصد بنگاههای اقتصادی برنامه ای برای مواجهه با کرونا نداشتند

71 درصد بنگاههای اقتصادی برنامه ای برای مواجهه با کرونا نداشتند