مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 تیر 1399 ساعت 08:552020-07-03سياسي

مساله امنیت در موزه های کشور


«از یک سو خارج از حلقه‌ی شناخته شده‌ی موزه‌ها در اکثر نقاط، این فضاها از نظر حفاظت و امنیت دچار بحران‌اند و از سوی دیگر سنجش موزه‌های موجود برای یک‌بار با هدف درآوردن نقاط ضعف و خطرِ امنیتی آن‌ها می‌تواند موزه‌ها را از بسیاری خطرهای بعدی محافظت کند.

» به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دست‌کم از چهار ماه گذشته تا امروز کرونا نه تنها زنگِ خطرِ بزرگی برای جانِ انسان‌ها بوده، بلکه خطرِ دست‌درازی به بناهای تاریخی، تخریب یا آسیب وارد کردن به آن‌ها نیز در طول این مدت، آن‌قدر رشد داشته و حتی به عنوان یک هشدار مطرح شده که امروز دیگر توجه همه‌ی متولیان فرهنگی را می‌طلبد، چه تخریب بنایی تاریخی در قرنطینگی کرونا و چه سرقت از موزه‌ها که همان خلوتی موزه‌ها عامل طبیعی آن است.

اتفاق‌هایی که به یک تحلیل همه‌جانبه برای برطرف کردن روزنه‌های نفوذِ آسیب به بناهای تاریخی نیاز دارد و نشان می‌دهد یک اتفاق هر چند کوچک در یک جامعه‌ی محلی کوچکتر در پایتخت نیز این زنگ خطر را به گوش همه می رساند.

وقتی حرف از موزه می‌شود، یک حلقه شناخته شده به ذهن می‌آید رضا دبیری‌نژاد - مدیر موزه ملی ملک – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که شاید موزه‌ای که امروز تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته، تا قبل از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساله امنیت در موزه های کشور

مساله امنیت در موزه های کشور