مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 تیر 1399 ساعت 05:052020-07-03اقتصادي

نیمی از درختان زردآلوی سرخه دچار سرمازدگی شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: متأسفانه امسال به علت سرمای بهاره در فروردین و اردیبهشت ماه، حدود نیمی از درختان زردآلوی شهرستان دچار سرمازدگی شد و باری نداشت.

- فاطمه سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه، در خصوص میزان برداشت زردآلو در این شهرستان اظهار کرد: سطح زمین های زیر کشت زردآلو در شهرستان سرخه، 67 هکتار و از این میزان، 47 هکتار بارور و 20 هکتار غیربارور است.

وی با اشاره به اینکه میانگین عملکرد زردآلو در شهرستان سرخه 13 تن در هکتار است، گفت: متأسفانه امسال به علت سرمای بهاره در فروردین و اردیبهشت ماه، حدود نیمی از زردآلوهای شهرستان دچار سرمازدگی شد و در سال جدید باری نداشت؛ در حالی که در سال گذشته سطح تولید برای کشاورزان راضی کننده بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با بیان اینکه چند نوع زردآلو در شهرستان تولید می شود، بیان کرد: ارقام زردآلویی که در شهرستان سرخه تولید می شود، قوامی، جهانگیری، رجبعلی، قیسی، شکرپاره و شاهرودی بوده؛ ولی هنوز به مرحله صادرات نرسیده است.

سعیدی گفت: در برخی مناطق شمالی شهرستان سرخه همچون ایج، جوین و امامزاده عبدالله به تولید خشکبار به صورت سنتی اقدام می کنند.

انتهای پیام/2568/ن/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از درختان زردآلوی سرخه دچار سرمازدگی شد

نیمی از درختان زردآلوی سرخه دچار سرمازدگی شد