مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 13:002020-07-02سياسي

آیا ایران می تواند ترامپ را بازداشت کند؟


علیزاده طباطبایی، وکیل پایه یک دادگستری، در رابطه با دستور جلب و تعقیب قضایی 36 نفری که در ترور سردار سلیمانی نقش داشتند، از جمله دونالد ترامپ، - گفت: پلیس بین المللی از نظر قانونی باید اعلام وضعیت قرمز علیه ترامپ را بپذیرد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ علیزاده طباطبایی با بیان اینکه پلیس بین الملل از نظر قانونی باید اعلام وضعیت قرمز علیه ترامپ را بپذیرد، گفت: ترور سردار سلیمانی یک جرم تروریستی در یک کشور ثالث بود و پلیس بین الملل باید به این اتهام رسیدگی کند.

سید محمود علیزاده طباطبایی، وکیل پایه یک دادگستر در خصوص دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز برای 36 نفری که در ترور سردار سلیمانی نقش داشتند، اظهار کرد: ترور از جرائمی است که در قوانین همه کشور ها جرم محسوب می شود؛ جرم تروریستی از جرائمی است که پلیس بین الملل حتماً فردی را که برای او وضعیت قرمز اعلام می شود، بازداشت می کند.

وی افزود: در این رابطه کار ما مشکل است چون متهم اصلی این پرونده ترامپ است و اینکه پلیس بین الملل وضعیت قرمز ترامپ را می پذیرد یا خیر جای بحث دارد.

این وکیل پایه یک دادگستری اضافه کرد: پلیس بین الملل یکی از ابزارهای مجامع بین المللی است که این مجامع در نفوذ گسترده آمریکا هستند اما از نظر قانونی باید اعلام وضعیت قرمز علیه ترامپ را بپذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ایران می تواند ترامپ را بازداشت کند؟

آیا ایران می تواند ترامپ را بازداشت کند؟