مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 10:452020-07-02اقتصادي

مصرف سموم کشاورزی در مازندران کاهش یافته است


رییس مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران از کاهش مصرف سموم شمیمایی در اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: خاک های استان سالم هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمودرضا رمضانپور بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای تحقیقات کشاورزی استان گفت: میزان مصرف آفت کش در دهه 60 حدود 15 هزار تن بود که امسال به کمتر از سه هزار تن رسیده است و هیچ گونه خاک مسموم در اراضی کشاورزی استان نداریم و تمامی خاک های استان از سلامت کافی برخوردار است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه این مرکز علاوه بر اینکه به عنوان زنجیره تولید ارزش علوم منابع طبیعی و کشاورزی است، نسبت به انجام کارهای ترویجی و آموزشی هم فعالیت های گسترده ای انجام می دهد.

وی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران را به عنوان دبیرخانه شورای تحقیقات کشاورزی اعلام کرد و افزود: هماهنگی های لازم از فعالیت های تحقیقاتی شامل پژوهشکده برنج، پژوهشکده مرکبات، اکولوژی دریای خزر، پایانه برنج و.

در این مرکز انجام می شود.

رمضانپور با بیان اینکه 85 درصد بذری که در استان مازندران مورد استفاده قرار می گیرد با نظر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی است، گفت: امسال 619 هزار نهال در استان تولید می شود که توسط مرکز تحقیقات شناسنامه دار خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف سموم کشاورزی در مازندران کاهش یافته است

مصرف سموم کشاورزی در مازندران کاهش یافته است