مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 10:302020-07-02سياسي

لندن«گوایدو» را رسماً به عنوان رییس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخت


دیوان عالی انگلیس با دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل، سرکرده شورشیان مورد حمایت غرب در کاراکاس را رییس جمهور ونزوئلا نامید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، پس از اینکه ونزوئلا از انگلیس به منظور بازگرداندن ذخایر طلای این کشور شکایت کرد، دیوان عالی انگلیس صراحتاً خوان گوایدو سرکرده شورشیان مورد حمایت غرب در کاراکاس را به عنوان رییس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخت! دیوان عالی انگلیس با دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل در این خصوص اعلام کرد: دولت انگلیس قطعاً گوایدو را به عنوان رییس جمهور موقت بر اساس قانون اساسی ونزوئلا به رسمیت می شناسد و متعاقباً مادورو را به عنوان رییس جمهور موقت بر اساس قانون به رسمیت نمی شناسد.

در حکم مداخله جویانه دیوان عالی انگلیس در این خصوص آمده است: بر مبنای این به رسمیت شناختن، انگلیس آشکارا و صراحتاً گوایدو را به عنوان رییس جمهور ونزوئلا به رسمیت می شناسد.

گفتنی است، در ماه های گذشته دولت منتخب و قانونی نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا علیه بانک مرکزی انگلیس شکواییه ای را در دادگاهی در لندن مطرح کرده بود و در آن خواستار الزام بانک مذکور به بازگرداندن ذخایر طلای این کشور برای خرید تجهیزات پزشکی، دارو و مواد غذایی برای مقابله با کرونا شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لندن«گوایدو» را رسماً به عنوان رییس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخت

لندن«گوایدو» را رسماً به عنوان رییس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخت