مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 08:352020-07-02اقتصادي

ضرر باغداران گلستانی در فصل برداشت محصولات/ جولان دلالان در بازار میوه گلستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، با وجود پتانسیل بالای گلستان در کشت انواع محصولات زراعی و باغی اما نبود صنایع تبدیلی، فراهم نبودن زمینه صادرات و جولان واسطه‎ها در بازار موجب شده تا همواره در فصل برداشت شاهد مشکلات کشاورزان در خصوص نامناسب بودن قیمت فروش محصولات باشیم.

داستان قیمت نامناسب فروش محصول در زمان برداشت این بار برای باغداران گلستانی تکرار می‎شود در حالی که در فصل برداشت محصولات باغی از جمله هلو در باغ‎های گلستان هستیم اما به گفته باغداران قیمت خرید این محصول از آنها آنقدر پایین است که هزینه کارگر و جعبه آنها را پوشش نمی‎دهد از این رو بعضی از باغداران بعد از تقبل هزینه‎های فراوان برای به ثمر رسیدن محصول مجبور هستند از برداشت میوه خودداری کنند چرا که هزینه برداشت بیش از درآمد آنها تمام می‎شود.

در حال حاضر هلو با قیمت 7 هزار تومان به دست مصرف کننده می‎رسد در حالی که از باغدار کیلویی 2 هزار تومان بیشتر خریداری نمی‎شود.

اغلب باغ‎های هلوی گلستان در غرب استان متمرکز شده است این روزها باغداران کردکویی و بندرگزی از وضعیت نابسامان فروش محصولات خود ناراضی هستند.

* کلنگ زنی میدان میوه و تره بار در کردکوی به گفته فرماندار کردکوی بیش از 3 هزار و 500 هکتار باغ میوه در این شهرستان وجود دارد و مشکلات باغداران در کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرر باغداران گلستانی در فصل برداشت محصولات/ جولان دلالان در بازار میوه گلستان

ضرر باغداران گلستانی در فصل برداشت محصولات/ جولان دلالان در بازار میوه گلستان