مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 08:052020-07-02بين الملل

چین، انگلیس را به «مقابله به مثل» تهدید کرد


دولت چین در واکنش به موضع مداخله جویانه لندن در امور هنگ کنگ و وعده «بوریس جانسون» برای تسهیل مهاجرت هنگ کنگی ها به انگلیس، این کشور را به انجام اقدامات مشابه تهدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در کشاکش تنش غرب با پکن در خصوص اعمال قانون امنیت ملی هنگ کنگ، چین تهدید کرد مانع پیشنهاد بوریس جانسون در خصوص اعطای شهروندی به حدود سه میلیون هنگ کنگی خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه آمریکایی هافینگتن پست ، سفارت چین در لندن اعلام کرد بشدت مخالف طرح انگلیس برای آسان کردن ورود و زندگی شهروندان هنگ کنگی در بریتانیاست.

نخست وزیر انگلیس پیش از این در ادعایی قانون جدید هنگ کنگ را نقض آشکار و جدی تعهد چین به حمایت از آزادی شهروندان هنگ کنگی توصیف کرده بود.

جانسون به شهروندان این منطقه که دارای گذرنامه انگلیسی هستند وعده داد مهاجرت آن ها را تسهیل خواهد کرد.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد در طرح جدید مهاجرت، محدودیت حضور شش ماهه را برای شهروندان هنگ کنگی لغو می کند و به آن ها اجازه می دهد بعد از پنج سال اقامت برای اخذ شهروندی درخواست بدهند.

سفیر چین در لندن امروز پنجشنبه اعلام کرد: اگر طرف انگلیسی تغییرات یک طرفه اعمال کند، از موضع و تعهدات خود و همچنین قوانین بین المللی تعدی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین، انگلیس را به «مقابله به مثل» تهدید کرد

چین، انگلیس را به «مقابله به مثل» تهدید کرد