مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 08:052020-07-02سياسي

سه اثر ناملموس بافق ثبت ملی شد


شهردار بافق از ثبت سه اثر ناملموس کله گیپا، پلوتوکی و فن منال بافی در این شهر خبر داد و گفت: بررسی ها نشان می دهد بیش از 200 اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی در شهرستان بافق شناسایی شده که با ثبت سه اثر فوق الذکر مجموع آثار ثبت شده این شهرستان در فهرست آثار ملی به 73 اثر رسید.

- ایسنا/یزد شهردار بافق از ثبت سه اثر ناملموس کله گیپا، پلوتوکی و فن منال بافی در این شهر خبر داد و گفت: بررسی ها نشان می دهد بیش از 200 اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی در شهرستان بافق شناسایی شده که با ثبت سه اثر فوق الذکر مجموع آثار ثبت شده این شهرستان در فهرست آثار ملی به 73 اثر رسید.

سید علی نوروززاده از ثبت سه اثر ناملموس بافق شامل روش پخت کله گیپا، پلوتوکی و فن منال بافی خبر داد و اظهار کرد: این آثار با پیشنهاد و پیگیری های شهرداری بافق در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی با بیان این که شهرداری نهادی اجتماعی بوده و باید توسعه شهر را در حوزه های مختلف از جمله اجتماعی و فرهنگی پیگیری کند، تصریح کرد: در این راستا با جلب همکاری علی اکبر تشکری که از اساتید بومی و برجسته حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، بیش از شش اثر ناملموس مستندسازی شد که در مرحله اول سه اثر ثبت و در زمره آثار ملی کشور قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه اثر ناملموس بافق ثبت ملی شد

سه اثر ناملموس بافق ثبت ملی شد