مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 07:102020-07-02اقتصادي

افزایش 20 درصدی برداشت گندم با تناوب کشت کلزا


تناوب کشت دانه های روغنی (کلزا)، عملکرد و تولید گندم در مزارع را تا 20 درصد افزایش می دهد.

- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه تناوب کشت دانه های روغنی (کلزا)، عملکرد و تولید گندم در مزارع را تا 20 درصد افزایش می دهد، گفت: با هدف بهبود عملکرد مزارع گندم، پیشنهاد می شود کشاورزان کشت تناوب کلزا را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، تورج بنیادی اظهار داشت: بررسی ها و یافته های علمی نشان می دهد کشت کلزا در تاوب با گندم موجب تقویت خاک و همچنین کاهش بیماری ها و آفات می شود و در صرفه جویی در آب نیز موثر است.

وی با بیان اینکه به کشاورزان قزوینی را به توجه به تناوب کشت کلزا با گندم توصیه می کنیم، افزود: با هدف بهبود عملکرد مزارع گندم، پیشنهاد می شود کشاورزان کشت تناوب کلزا را مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار داشت: کشت مداوم گندم در مزارع توان خاک را کاهش می دهد اما کشت تناوب کلزا در این مزارع می تواند فرصتی برای بازیابی خاک و حفظ مواد آلی آن باشد و در کشت بعدی عملکرد مزرعه گندم را به شکل قابل توجه افزایش دهد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: تلاش داریم تا 15 تا 20 درصد مزارع زیر کشت گندم را به شکل تناوب به کشت کلزا اختصاص دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20 درصدی برداشت گندم با تناوب کشت کلزا

افزایش 20 درصدی برداشت گندم با تناوب کشت کلزا