مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 تیر 1399 ساعت 14:152020-07-01بين الملل

فرانسه مأموریت خود در مدیترانه را تعلیق کرد


مقامات فرانسوی به دنبال تنش ها اخیر با ترکیه اعلام کردند که این کشور مأموریت خود در مدیترانه به همراه سازمان ناتو را تعلیق کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، خبرگزاری فرانسه هم اکنون با انتشار پیامی توییتری اعلام کرد: مقامات فرانسوی امروز چهارشنبه اعلام کردند که این کشور متعاقب تنش های اخیر با ترکیه، تصمیم گرفته مشارکت خود در عملیات پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آب های مدیترانه را تعلیق کند.

گزارش رسانه ها در این خصوص حاکیست، تصمیم اخیر پاریس پس از آن اتخاذ شد که این کشور در خصوص نقش ترکیه در لیبی با آنکارا که یکی از اعضای ائتلاف ناتو است، دچار اختلافاتی شده است.

در همین رابطه، وزارت خارجه ترکیه سه شنبه هفته گذشته و در ادامه تنش های سیاسی میان این کشور و پاریس در بیانیه ای اعلام کرد که فرانسه بازی خطرناکی را با حمایت از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در لیبی پیش گرفته است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده بود: فرانسه مسئول اصلی هرج و مرج های لیبی با پشتیبانی طولانی مدت از جریان های غیرقانونی در این کشور است؛ فرانسه واقعاً در حال بازی خطرناکی در لیبی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، رابطه آنکارا-پاریس به دلیل جانبداری فرانسه از قبرس جنوبی در مناقشات ارضی و همچنین اعتراض به حفاری های ترکیه در مدیترانه شرقی، به سرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه مأموریت خود در مدیترانه را تعلیق کرد

فرانسه مأموریت خود در مدیترانه را تعلیق کرد