مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 تیر 1399 ساعت 10:102020-07-01اقتصادي

مشکلی برای تامین واکسن کرونا وجود ندارد


عضو اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد که در صورت تولید شدن واکسن کرونا در جهان، مشکلی برای تامین و عرضه آن در ایران وجود ندارد.

- عضو اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد که در صورت تولید شدن واکسن کرونا در جهان، مشکلی برای تامین و عرضه آن در ایران وجود ندارد.

ناصر ریاحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در وهله اول برای بررسی موضوع واردات واکسن کرونا باید وضعیت ژنتیکی این ویروس مشخص شده و نوع واکسنی که برای آن ارائه می شود را تعیین کرد.

به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، به عنوان مثال واکسن ویروس آنفلوآنزا با توجه به جهش ژنتیکی که این ویروس در هر سال انجام می دهد، به شکل سالانه تولید می شود و شرکت های ایرانی نیز با توجه به قراردادهایی که دارند، سالانه میزانی از این واکسن را وارد ایران می کنند و از سوی کادر درمان به متقاضیان تزریق می شود.

وی با بیان این که واکسن آنفلوآنزا را نمی توان برای طولانی مدت نگه داشت و باید آن را ظرف چند ماه مصرف کرد، توضیح داد: ما معمولا واکسن های خریداری شده را در اواسط تابستان وارد ایران می کنیم و ظرف چندماه این واکسن تزریق می شود.

با توجه به مصرف سالانه شرکت های ایرانی دوز مورد نیاز خود برای سال بعد را رزرو می کنند و به این ترتیب مشکلی در این بازار به وجود نمی آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلی برای تامین واکسن کرونا وجود ندارد

مشکلی برای تامین واکسن کرونا وجود ندارد