مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 تیر 1399 ساعت 04:352020-07-01پزشكي

راهکاری برای بهتر شدن عملکرد گشت های انتظامی


نتایج یک پژوهش در سرکلانتری یکم تهران بزرگ، نشان داد که هوش هیجانی و مولفه های آن یعنی؛ خودمدیرتی، خودآگاهی، آگاهی اجتماعی و مدیریت رابطه، - بر عملکرد کارکنان گشت انتظامی تاثیر دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشگران دانشگاه علوم انتظامی امین، برای بررسی رابطه هوش هیجانی با عملکرد گشت های انتظامی، مطالعه ای با روش پیمایشی طراحی کردند.

پژوهشگران این تحقیق، علیرضا جزینی، ابراهیم داودی دهاقانی و فرج نظری بودند که با آماده سازی پرسشنامه استاندارد، داده های مورد نیاز این مطالعه را از درجه داران، افسران جزء و افسران ارشد سرکلانتری یکم تهران بزرگ جمع آوری کردند.

هوش هیجانی مجموعه ای از دانش ها و توانایی های هیجانی و اجتماعی است که قابلیت کلی افراد را در پاسخ به نیازهای محیطی به طور مؤثری تحت تأثیر قرار می دهد.

این مجموعه شامل: توانایی آگاه بودن از خود، درک و فهم خود و قدرت بیان خویشتن؛ توانایی آگاه بودن از دیگران، درک و فهم دیگران، قدرت بیان آن ها و توانایی مواجهه با هیجان های شدید و کنترل تکانه ها در خویشتن و توانایی انطباق با تغییرات و حل مسایلی با ماهیت اجتماعی یا فردی، است.

مهارت هوش هیجانی از چهار مولفه اصلی تشکیل شده است: مهارت خودمدیریتی، مهارت خودآگاهی، مهارت آگاهی اجتماعی، مهارت مدیریت ارتباطی که می تواند افراد را در ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکاری برای بهتر شدن عملکرد گشت های انتظامی

راهکاری برای بهتر شدن عملکرد گشت های انتظامی