مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 تیر 1399 ساعت 04:052020-07-01سياسي

تعبیر غلط از غیرت آفت اصلی روابط خانوادگی است


حاصل غیرت در خانواده باید امنیت و آسایش باشد نه نقطه مقابل آن - ایسنا/آذربایجان غربی یک روانشناس بالینی گفت: حاصل غیرت در خانواده باید امنیت و آسایش باشد نه نقطه مقابل آن حیدر نیکخو در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه مسئله قتل های ناموسی در کشور ما ریشه در فرهنگ های نادرست گذشته و شیوه تربیتی خانواده ها دارد، گفت: بیشتر این قتل ها در جوامعی با ساختار قومی، قبیله ای و عشیره ای رخ می دهد چرا که برخی سنت ها و آداب رسوم گذشته در این جوامع مشوق افکار عمومی در جهت ارتکاب این چنین اعمالی است.

وی تعبیر غلط از غیرت را یکی مهم ترین آفات روابط خانوادگی برشمرد و تصریح کرد: ماحصل غیرت مرد در خانواده باید تامین امنیت، آرامش و آسایش خانواده باشد در حالی که در اثر تعبیر غلط برخی افراد از واژه غیرت خانه پدری که قرار بود مأمنی برای اهل آن خانه باشد برایشان نا امن می شود.

نیکخو ادامه داد: نهاد های سیاست گذار در عرصه آموزشی، فرهنگی و رسانه ها باید نقشی اساسی در اصلاح نگرش های نادرست در سطح جامعه ایفا کنند و می توانند با هم افزایی باهم، اتفاقات تلخی نظیر شیوع قتل های ناموسی را در جامعه ریشه کن کنند.

این روانشناس بالینی با بیان اینکه والدین و فرزندان مولود لایه های مختلف فرهنگی جامعه هستند لذا وجود تفاوت فکری و عقیده ای میان والد و فرزند امر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعبیر غلط از غیرت آفت اصلی روابط خانوادگی است

تعبیر غلط از غیرت آفت اصلی روابط خانوادگی است