مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 تیر 1399 ساعت 03:252020-07-01اجتماعي

لایروبی 330 کیلومتر از رودخانه های گلستان پس از سیل


استاندار گلستان گفت که با هدف افزایش آب‌گذری و کاهش خسارات حوادث احتمالی، 330 کیلومتر از طول رودخانه‌های قره‌سو و گرگانرود پس از سیل سال گذشته لایروبی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل استان اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات تا پایان امسال، لایروبی رودهای استان به 400 کیلومتر خواهد رسید.

وی با اشاره به نیاز هزار کیلومتر از رودخانه های گلستان به لایروبی افزود: این طرح به طور عمده در مناطق آسیب دیده از سیل اجرا می شود تا از تکرار حادثه در صورت بارش های سنگین جلوگیری گردد.

حق شناس گفت: لایروبی رودخانه ها، مقاوم سازی یا جابجایی خانه های فرسوده یا در معرض سیل و توسعه طرح زهکشی زمین های شمال استان از جمله اقداماتی است که گلستان را برای در امان ماندن از آسیب سیل احتمالی امیدوار خواهد کرد.

وی همچنین به تلاش برای احداث خانه های آسیب از سیل گلستان اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت 7 هزار و 423 واحد مسکونی پایان یافته و 284 واحد مسکونی دیگر نیز تا پایان شهریور ماه به مالکان تحویل داده خواهد شد.

حق شناس همچنین از پرداخت 70 درصد خسارات وارده شده به کشاورزان خبر داد و گفت که بقیه این خسارت ها پس از ابلاغ به بهره برداران آسیب دیده پرداخت خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایروبی 330 کیلومتر از رودخانه های گلستان پس از سیل

لایروبی 330 کیلومتر از رودخانه های گلستان پس از سیل