مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 15:352020-06-30بين الملل

هزاران سودانی برای «اصلاح مسیر انقلاب» تظاهرات کردند


هزاران سودانی امروز با برپایی تظاهرات گسترده تحت عنوان «اصلاح مسیر انقلاب»، تحقق مطالبات انقلاب و از جمله محاکمه چهره های رژیم سابق این کشور را خواستار شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هزاران سودانی امروز در پاسخ به فراخوان تظاهرات میلیونی تحت عنوان اصلاح مسیر انقلاب به خیابان های خارطوم، پایتخت کشورشان آمدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، معترضان در حالی که پرچم های سودان را در دست داشتند، با سر دادن شعارهایی، قصاص و اصلاح نهادهای امنیتی، محاکمه چهره های رژیم سابق و انتصاب استاندارانی غیرنظامی را خواستار شدند.

این تظاهرات در پاسخ به دعوت انجمن صاحبان مشاغل سودان یکی از مهم ترین نهادهای حامی اعتراضات مردمی این کشور برای برپایی تظاهرات میلیونی در سی ام ژوئن(برابر با امروز دهم تیر) برگزار شد که تحت عنوان اصلاح مسیر و به منظور تکمیل خواسته های انقلاب علیه رژیم عمر البشیر در سال 2019 بوده است.

عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان یک هفته پیش از توافق با گروه های معارض إعلان الحریه والتغییر بر سر ایجاد اصلاحاتی در کابینه و شروع فوری تشکیل مجلس قانون گذاری وانتصاب استانداران غیرنظامی در این کشور خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزاران سودانی برای «اصلاح مسیر انقلاب» تظاهرات کردند

هزاران سودانی برای «اصلاح مسیر انقلاب» تظاهرات کردند